2012. március 7., szerda

Színek...

Valamikor írtam már a színekhez való furcsa viszonyomról, megemlítve, hogy ezen igyekszem tudatosan változtatni...be kell látnom, ez nem sikerült. Továbbra is fekete-fehér-barna a domináns. És persze mindehhez színes zokni :). Azt hiszem abban élem ki magam...
Most viszont napok óta kötök, egy kendőt, magamnak. A fonal már egy éve vár a sorára, egyszer majdnem kész lett belőle valami, de lebontottam és félretettem. Mindezt annak ellenére, hogy amikor a Müllerben megláttam, azonnal tudtam, hogy kell nekem. Annak ellenére, hogy a domináns színe zöld, ráadásul többféle, és van benne még lila, rózsaszín...A zöldet kimondottan nem szeretem, lila ruhám kislány koromban se volt talán, a rózsaszínt viszont szeretem. Még ha úgy gondolom is, hogy az én koromban már nem biztos hogy aranyos :).
Utánanéztem, hogy mit jelentenek a szinek. Ezen az oldalon találtam egy jó összefoglalót:Katt ide

Zöld: Jellemzően utal az intelligenciára, természetre, fiatalságra. Más jelentése: termékenység, környezet, gazdagság, pénz (USA), szerencse, életerő, nagylelkűség, féltékenység, megújulás, jólét, fejlődés, egészség, őszinteség, egyensúly, stabilitás, nyugodtság és a kreatív intelligencia. Kínában a szégyen színe, a négy elem közül a föld színe, az asztrológiában pedig a Rák csillagjegyhez kapcsolódik.

Halványlila: A varázslatot, a túlvilágit, és a fenséges, de érinthetetlen, tisztelettel övezett királyit jelképezi.

Lila: A lila spiritualitást, nemességet, kreativitást, jólétet, előkelőséget, nosztalgiát, ünnepélyességet, titokzatosságot, gyászt, szexuális bizonytalanságot, büszkeséget, bűnbánatot, vallásosságot szimbolizál. Jelképe a Skorpió jegy szülötteinek.
Rózsaszín: Az optimizmus és a romantikus szerelem jelképe.
Halvány rózsaszín: A halvány rózsaszín a tavasz szimbóluma, de a gyermeki, az egészséges, nőies dolgok, a szerelem, romantika, élvezet, házasság és az ártatlanság jelképe is.
Vajon van oka, hogy mikor milyen színekhez vonzódunk? Vagy?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

2023

 Így január végén ideje megírnom az összefoglalót,  a szokásos pár sort az elmúlt évről. A lényeg: nagy baj nem érte a családot, továbbra is...