2010. augusztus 13., péntek

Kérdés

Egy idős nénitől kaptam egy csomó fehér fonalat. Nagyon régiek, az összetételét azonban ki tudtam bogarászni a szakadozott cimkéből: az egyik 40% gyapjú, 60% PEN, a másik 50-50%-ban gyapjú és műszál.
A kérdés az, mit kezdjek vele? Milyen összetételtől lehet pl blokkolni úgy, hogy megtartsa a formáját? Vajon mennyire bolyhosodik, filcesedik? Vagy ezt csak az idő és a tapasztalat fogja megmondani.
Eddig vagy csak tiszta műszál volt, amiből kötöttem, vagy tiszta gyapjú. Egyedüli kivétel a zoknifonal, aminek a vegyes tapasztalatairól már írtam. És a hófehérből valószínűleg nem zoknit kellene kötnöm :) . Egy másik valamilyen szállal összefogva alkalmas lehet pl egy poncsónak? És a másik műszál legyen inkább vagy gyapjú?

Köszönöm ha valaki a gondolataival segít megtalálni a választ a kérdéseimre.

2 megjegyzés:

  1. A blokkoláshoz nem tudok hozzászólni,de szerintem a kevert fonalak agyon jók ruhadaraboknak, pulcsinak , kabátkának, kardigánnak. Ha esetleg a gyerekeknek kötsz "ünneplőset", ha már fehér a fonal, akkor úgyis hamar kinövik, azalatt Szerintem nem megy tönkre a fonal se.
    Én poncsót is kötnék belőle, másik szál nélkül is.

    VálaszTörlés
  2. Laminaria-t kötöttem 50% műszál 50% természetes anyag(gyapjú+selyem) összetételű fonalból, és nagyon szépen megtartotta a blokkolást.
    A helyedben lehet, hogy készítenék próbakötést, és blokkolnám is.
    Amennyire tudom, gyakran hordott ruhadaraboknak alkalmasabb a műszállal kevert természetes anyag, elvileg strapabíróbb, de persze fonala válogatja.

    VálaszTörlés

2023

 Így január végén ideje megírnom az összefoglalót,  a szokásos pár sort az elmúlt évről. A lényeg: nagy baj nem érte a családot, továbbra is...