2020. augusztus 9., vasárnap

A lélek botanikája

 Ez egy könyv címe, amit most olvastam. Amit végre elolvastam. Elizabeth Gilbert írta, aki az Ízek, imák, szerelmeket is. Az nálam alapmű, többször olvasós, a filmet is láttam már sokszor. Ez volt az oka, hogy megrendeltem ezt a könyvet, lassan két évvel ezelőtt. Fontos momentum, hogy rendeltem, tehát nem egy könyvesboltban akadtunk egymásra. Nem tudom akkor mi lett volna...A könyv 524 oldal...olyan picurka betűvel írva, hogy ez jelentősen befolyásolta kapcsolatunk hosszúságát. Nem tudtam belőle 5-6 oldalnál többet olvasni egyszerre. A történet sem olyan magával ragadó, letehetetlen, mint amilyenre vágytam. Érdekes, hiszen egy gazdag családba született okos nő életéről szól, aki botanikai kutatásokat folytat, publikál. Közben keresi a helyét, próbál megfelelni előbb az anyjának, majd apjának, keresi, vágyja a szerelmet, hiába. Érdekes találkozások várnak rá a világ több pontján, ezek viszik előre a történetet. Sok botanikai rész van a könyvben, mohákról, orchideákról, általában társadalmi viszonyokkal összefüggésbe hozva. Haláláig követi a főhős sorsát, utazásait, gondolatait.

Érdekes olvasmány volt, de nem izgalmas.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

2023

 Így január végén ideje megírnom az összefoglalót,  a szokásos pár sort az elmúlt évről. A lényeg: nagy baj nem érte a családot, továbbra is...