2010. június 14., hétfő

Kiri(ke) 2010/18

Elkészült az első kendőm!!! Bizony, én egyedül, majdnem (Moncsi elmondta hogy kell elkezdeni)

A fonal Melinda csodálatos alkotása, amely már a Meskáról is kacsintgatott nekem, de aztán Monorierdő lett a nagy találkozás helyszíne. Imádtam kötni ezt a fonalat, csodálatosan puha, rugalmas (a szakszavakat, hogy milyen, Tőle kérdezzétek). Annyi csalást voltam kénytelen elkövetni, hogy az utolsó mintaegységnek csak az első két sorára volt elég a fonalam...majd legközelebb.(a maradék fonal a képen látható, határeset, hogy elég lett volna-e még két sorra)
Blokkolás után 70*140cm lett, pedig azt hittem az elején, csak a fiam barátnőjének lesz elég...de nem, megtartom.



A képek nem a legjobbak, de a célom a színvilág megmutatása volt...

Van még egy ekkora fonalam, és talán a héten is hoz a postás egy másikat. A segítségeteket kérném, hogy melyik az a minta, ami 400m-ből is kijön. Lehet hogy Ercsu Vénusza lesz a másikból? Milyen lenne az a minta egy világoskék-szürke átmenetes fonalkából?

Ui: mióta ezen az egyszerű mintán begyakoroltam a mintaolvasást, már a Laminária is gyorsabban halad...

10 megjegyzés:

  1. Szép.
    Én eleve ezzel kezdtem, a Lami elsőre elég bonyolultnak tűnt. de azt is szeretnék kötni.
    A kérdésedre nem nagyon tudok választ, de nekem a Travelling Woman kendő kijött egy gombolyag fingeringből (10 deka. Az nem 400 m körül van?)
    A tapasztaltabb kendősök biztosan tudnak segíteni a választásban.

    VálaszTörlés
  2. Köszi, már meg is néztem, tetszik!

    VálaszTörlés
  3. Ügyes vagy. Kata, nem is kicsit! Most már jöhet a Laminária is, meg nem állít senki, de senki::: :O)))

    VálaszTörlés
  4. Valóban nagyon szép ez a fonal, és a Kirid jól mutat belőle. Gratula! Ugye megmutatod blokkolva is?

    Csak bátran azzal a Lamival! Én most fejeztem be, szerintem annyi a "titok", hogy oda kell figyelni, nem rontani, nem bontani (ettől tartottam a legjobban).

    Tanácsadáshoz még nem vagyok elég tapasztalt, de nekem az javasolta egy kedves kommentező, hogy a ravelry-n keressek méter szerint, nekem bejött.

    VálaszTörlés
  5. Széééép! Te milyen ügyes vagy! Én hiába gyakoroltam Gaileken, meg shetlandeken, a Lami így is nehéz volt:(

    VálaszTörlés
  6. Gyönyörű lett! És milyen jó érzés megkötve látni!;) Mutasd majd blokkolva is.:x
    A fonal 400m/100g superwash BFL fingering weight (gyorsan utánanéztem;D).
    Szerintem elég lett volna a maradék két sorra, elég nagy a bemutatott maradék gombóc, de persze jobb a békesség.
    Neked is javaslom, amit Irenkának: keress rá a Ravelry-n a kendőkre a rendelkezésre álló fonalhossz alapján. De fejből is tudom, hogy pl. egy Sprigtime Banditra elég a 400 méter.
    És persze hajrá Laminaria!!!:))

    VálaszTörlés
  7. Hajrá Kati!

    Csak annyit mondok, érdemes volt megmutatni, mert csodálatos lett.

    Én is mindig a fonalon agonizálok, hogy vajon kijön-e belőle, amit kigondoltam, de a mostani minták azért körülbelülre megmondják mennyi fonal kell.

    VálaszTörlés
  8. Nagyon ügyes vagy. Gratulálok!

    Én lamit kötöttem először, azóta nincs gondom a mintaolvasással. :) De egyéb téren bénázok a kötésekkel...

    VálaszTörlés
  9. Nagyon szép lett! Csak így tovább Kata:) nagyon ügyes vagy! Az Annis is kijön 400 méterből:
    http://www.knitty.com/ISSUEss10/PATTannis.php

    VálaszTörlés
  10. Köszi Buci, de nem tudok bogyót csinálni :( Megtanítasz majd legközelebb?

    VálaszTörlés

2023

 Így január végén ideje megírnom az összefoglalót,  a szokásos pár sort az elmúlt évről. A lényeg: nagy baj nem érte a családot, továbbra is...