2009. május 4., hétfő

"Ehető" gyurma

Gyurmát főztem a gyerekeknek. Régen csináltam már, hiszen a nagyok már nem gyurmáznak, Aprócska meg kicsi volt. A helyzet most: a nagyok nagyon élvezték a gyurmát, a Vince azonban még mindig kicsi hozzá...

A gyurma receptje:

  • 20 dkg liszt
  • 10 dkg só
  • 1 ek.étolaj
  • 3 dl víz
  • 2 mokkáskanál citromsav

Ezeket egy lábasban fel kell tenni főni, szigorúan folyamatosan kevergetni, mert könnyen leég. Addig kell főzni, amíg "kifényesedik". Temperával vagy ételfestékkel színezhető, (színenként külön zacskóban szoktuk) a hűtőben kell tárolni. 3 adagot főztem, szerintem ennél kevesebbnek nem érdemes nekiállni :)

A mai adagot málnapiros ételszínezővel (rózsaszín), keserűmandula-aromával (zöld) és valamilyen más aromával, amin nem volt már meg a felirat (narancssárga) színeztem, számítva rá, hogy a Vince megkóstolja. Azért írtam, hogy "ehető", idézőjelben, mert ha megeszi, semmi baja nem lesz tőle, de iszonyatos íze van, egyszerre nagyon sós és nagyon savanyú. Tehát ehetetlen :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

2023

 Így január végén ideje megírnom az összefoglalót,  a szokásos pár sort az elmúlt évről. A lényeg: nagy baj nem érte a családot, továbbra is...